יקב בוטיק סומק מציע חווית טעימות יין אינטימית בחצר ים תיכונית יפיפייה בזיכרון יעקב

אם פספסתם את ט"ו באב או עדיין מחפשים רעיון למתנה שהיא גם חוויה, אז יש לי רעיון עם בשורה עבורכם: יקב סומק בזכרון יעקב מציע תמהיל מנצח. לצד המקצועיות הרבה של בעלי היקב, מדובר ביקב בוטיק אינטימי שממוקם ממש פחות משעה מת"א בחצר ים תיכונית יפייפיה . במקום ניתן להזמין בקבוק יין צונן (ממליצה על הרוזה) או שתי כוסות ויש גם גבינות נהדרות, מוזיקה נעימה ולא רועשת ברקע וויב של טוסקנה על חשבון הבית.

אני דווקא בחרתי לכתוב על הטעימות מאחר שכבר ביקרתי ביקב בדמצבר האחרון והמקום היה כ"כ מוצלח ונגיש שבן זוגי ואני החלטנו לשוב לשם ולטעום יינות נוספים. אגב, כיאה ליקב בוטיק בכל פעם היו יינות אחרים בהתאם לעונה ולבציר וכל סדרת יינות של היקב עומדת בפני עצמה כמוצר ייחודי. עם ההגעה ממתינים למבקרים בחצר היפייפיה מים קרים ופינות ישיבה מהנות על חביות יין ישנות. בהמשך נכיר את ברק, מבעלי היקב לספר על מפעל החיים המשפחתי.

יקב סומק נפתח כחלק מחלום חיי הזוג ברק והילה דהאן, לייצר יין ברמה הגבוהה ביותר מכרמי המשפחה.
ברק שנולד ובורידיו זורם מיץ ענבים הוא דור חמישי לכורמים בזכרון יעקב. באופן טבעי האהבה ליין ותהליך יצירתו נוצקה בו באופן טבעי. אפשר לומר שהוא כמעט נשמע מאוהב שהוא מספק על חלקות הכרמים וחביות עץ האלון הצרפתיות בהן היין תוסס במרתף היפיפה שבחצר הבית. מטבע הדברים להיכרותו של ברק עם עולמות הגפן והתנהגותו בתנאים שונים יש קשר ליינות המדהימים המיוצרים ביקב. ובאמת אוכל להעיד שאין ביקור שלא יצאנו עם בקבוק יין טוב.

בהמשך מכיר ברק את הילה, ואם בא לכם על סיפור אהבה משכר לט"ו באב זה הזמן. הילה סיימה תואר ראשון בחקלאות מהאוניברסיטה העברית. גם היא חובבת יינות ונראה שגם הילדים היפיפיים של השניים המסתובבים ומסייעים ביקב בשבת בבוקר נדבקו בחיידק הכרמים והיקבים. הילה גם היא רצתה להתמקצע בתחום והשלימה תואר שני בייננות באוניברסיטת אדלייד.

ואם נחזור לשבת הפסטורלית גם אם החמה מאד, אנחנו התנחמנו בביקור בחדר החביות הצונן שם הוסבר לנו על תהליך ייצור היין. משם המשכנו לחדרי הטעימות המעוצבים עם בקבוקי יין מרחבי העולם אותם אוסף הזוג באופן אישי. חשוב לציין בנקודה זו שהיין אינו כשר היות והינו פתוח בשבת וללא השגחת הרבנות. על שולחנות העץ הממורקים המתינו המרקקה (מעין צלוחית אליה שופכים שאריות יין), כוסות יין מקצועיות ויפות(שגם מוכרים במקום) ופלטת גבינות מקומיות, ירקות וקרקרים
טעמנו 5 יינות: לבן, רוזה נפלא ושלושה אדומים, כולל הסבר מרתק על תהליך הייצור של כל יין, עולם טעימות היין ועוד.

בסוף הטעימות ניתן ואף מומלץ מאד לרכוש מהיינות המצויינים שבמקום ואת כוסות היין היפיפיות עליהן סיפרתי קודם. לפרטים נוספים: https://www.somek-winery.co.il/

כתיבת תגובה

אתר מבית WordPress.com.

למעלה ↑