חוזרים לשגרה של סביבת בית נקייה אחרי החגים: 5 טיפים מנצחים

בואו נדבר על זה בכנות : החגים הם כיף גדול. משפחה, ילדים, אוכל טעים ומתנות. אבל האמת שלא מעט מאיתנו קצת מרגישים, איך לומר, ש"צריך חופש מהחופש" אחרי החגים. אחת הדרכים לחזור לשגרה רגועה הוא להחזיר גם את הבית לקדמותו הנקייה והמסודרת. ואם לפני היה קצת בלאגן שלא הספקנו לסדר עם כל ניקיונות הפסח? זוהי בהחלט הזדמנות פז להתחיל.

  1. צמצום צמצום צמצום:
    כמו שכולנו יודעים, שעמוס בחדר, עמוס גם בעין ובראש. אם יש עצה ששווה לכם ליישם מהפוסט הזה , זו העצה הבאה: זרקו מבלי להסס כל מה שלא צריך!
    האמת היא שכולנו נוטים לצבור דברים במהלך תקופת החגים. ולמרות שזה כיף אמיתי לארח, לתת ולקבל מתנות, זה לא תמיד כל כך נהדר למצוא את הבית שלך מלא במיכלי אחסון , מתנות שאין לכם כ"כ מה לעשות איתם, מפיות וכלים עם כיתובי פסח שמח ועוד. שימוש לב: אני בשום צורה לא מציעה להשליך הכל מהדלת.אבל מומלץ מאד להקל על העומס ולמסור ציוד שלא חסרים אנשים מפונים בארץ שימצאו לו שימוש. אגב, לגבי ערמות הקופסאות שנותרו (אלא אם את אמא שלי ואני מבטיחה להחזיר מתישהו את האבידה, מומלץ למיין לשקיות לפי הבעלים את כלל הכלים שאינם ברשתותכם ולא לחכות להזדמנות מתאימה. היא כנראה לא תגיע והכלים סתם יעמדו ויתפסו מקום.
  2. אווררו ונקו את חללי המטבח וכלי הבישול והאפייה:
    אם ערכתם את הסדר או סתם ארוחות חג, בישלתם למשפחה ואפיתם, בישלתם, צליתם והקפאתם , אחרי כל הבישולים האלה, הקדישו זמן לנקות את כל המכשירים שלכם. זה כולל:
    ניקוי מכשירי חשמל ביתיים כמו הנינג'ה, מכונת הקפה, הקומקום ומעבד המזון , החלק הפנימי של המקרר והמקפיא , החלק הפנימי והחיצוני של התנור והמדיח, הכיור, כולל אזור מתחת לכיור, הפנים והחוץ של הארונות והמגירות שלך. אני אישית פחות בעניין של חומרי ניקוי קשוחים ככל הניתן ומעדיפה בתערובת בסיסית של סודה לשתייה, חומץ ומים. יש באמת אינספור סרטונים ופתרונות לכל כתם על כל משטח בטיק טוק ובאינסטגרם.
  3. נקו את חללי הישיבה והאירוח:
    לאחר חופש ארוך בו הילדים אכלו על הספות בסלון מצה עם שוקולד או האורחים הסבו לכוסית יין נוספת על הספה, יש צורך ברענון ואיוורור הספות. ניתן להזמין חברת ניקיון או לעשות זאת בעצמכם אך מומלץ לבצע ניקוי יסודי ברהיטי הבד והשטיחים. ולא, זה לא כאב ראש גדול כמו שנדמה לכם אלא חצי שעה-שעה עבודה גג: בתור התחלה שאבו את כל רהיטי הבד שלכם. זה יעזור להסיר כל לכלוך, שיער ופירורי מזון סוררים. כתמי יין או עוגה שעמדו מספר ימים כנראה לא ייצאו בקלות, אבל לא מזיק לנסות ולהסיר קצת לכלוך לפני שליחה לניקוי מקצועי. פיתחו את כלל החלונות ורססו את האוויר במטהר אוויר, עדיף על בסיס טבעי.
  4. רעננו את השטיחים:
    כמו רהיטים, שטיחים הם בעלי נטייה לצבור כתמים, לכלוך וריח. הדבר הפשוט ביותר הוא לתלות אותם באוויר ולתת להם יום שלם לשבת בחוץ. נערו בעדינות את השטיחים ותלו אותם במרפסת: זה לא רק יסיר אבק, אלא גם יעזור להסיר ריח. לאחר מכן, אתה יכול לנסות לנקות את השטיח בעצמך (ואפילו עדיף כביסה אם השטיח ניתן לכביסה).
  5. רענון חללי שירותים ואמבטיה:
    זו אישית אחת המלאכות בית השנואות עלי אבל החשובות ביותר, כאשר בני הבית שוהים המון בבית לרבות שימוש בשירותים, כיור ומקלחת יש צורך בחומרי נקיון חזקים טובים המציעים חיטוי והלבנה. את השירותים יש לחטא באקונומיקה וכך גם כלל חללי הרחצה. לאחר שימוש רב במגבות הידיים והגוף יש לכבס אותם בטמפרטורה גבוהה וליבש עם דפי ריח . כמו כן אני ממליצה לחדש את מלאי הנרות והסבונים, המקלות לאוזניים ושאר מוצרי ההגיינה שכנראה אזלו במהלך החג מבלי שהתפננו למלא אותם.
Photo by Jean van der Meulen on Pexels.com

לסיכום, רענון הבית לאחר החגים הוא עבודה קשה אך משתלמת. קחו לכם יום יומיים והקדישו עד הסופש כל יום למספר מטלות ותוך כדי העבודה כבר תרגישו איך החזרה לשגרה הופכת לנעימה וקלה יותר.

כתיבת תגובה

אתר מבית WordPress.com.

למעלה ↑