להשתכר מהנוף, מהיין והאווירה: ביקור משכר ביקב דלתון

לפני כשבוע וקצת נסעתי עם הזוגי לסוף שבוע רומנטי בראש פינה (עוד על החוויות והמקומות בפוסט נפרד). עוד בשלב התכנון ידעתי שנעבור ביקב. לא נעים לומר אבל שנינו יודעים לשתות ולהעריך יינות ויקבים איכותיים ויצא לנו לבקר מאז התחלנו לצאת, בכמה וכמה יקבים מצוינים, עם זאת ידעתי שבא לי שנגיע למקום שיעשה את האיפוס מהעומס היום יומי ישר למוד חופשה זוגית רומנטית, ואיזה מזל שהגענו ליקב דלתון: זה היה ללא ספק המקום הנכון ובזמן הנכון

יקב דלתון הוא במקור יקב בוטיק משפחתי ממשפחת הרוני (מתי ואן) שעלתה מאנגליה והתמקמה בגליל בגלל הפוטנציאל שלו לייצור יין מבחינת קרקע ומזג אויר. ההגדרה באופן עקרוני של יקב בוטיק היא יקב המייצר מעל אלף בקבוקים בשנה. כיום יקב דלתון מייצר סדר גודל של 1.2 מליון בקבוקים לשנה. הכל מיוצר ביקב עצמו.

יקב דלתון מוגדר כestate winary , כלומר הענבים מיוצרים בכרמים הסמוכים ליקב ולא נוסעים מרחבי הארץ. כאשר ידובר בתהליך הייצור נבין שזה עיקרון חשוב השומר על טיב הענבים לאחר הבציר ועד ההגעה ליקב. ההסעה בטמפרטורות גבוהות פוגעת באיכות הענבים ואכן המקום עמוס ביקבים שונים, רובים בוטיק, הנהנים מתנאי גידול אופטימליים. כיום מי שמנהל את היקב, הוא הבן אלכס, אשר ממשיך את מורשת הוריו. במקום יינן ראשי, גיא אשל, אשר למד בקליפורניה את התחום.
בתהליך הבחירה נבדקת רמת הסוכר ולאחר תסיסה ראשונית וסינון או להפך (תלוי בסוג היין)

כל הכרמים הם בבעלות היקב והעבודה היא עם אגרונומים המנחים על אופן הגידול, עוברים כרם כרם ובוחרים רמת סוכר הנבדקת במעבדה, ומתי לבצור את הענבים. היין שולחן הנפוץ ביותר הוא ה"כנען" ובנוסף יש 4 סדרות גבוהות יותר. יש לציין כי האגרונומים מתמחים בתחום ייצור הענבים. בחלק מהמקרים ניתן למצוא גם One viniared שהינו רמה אחת מעל ריזרבד.

במקום גם ניתן למצוא כרם לדוגמא המדגים מה קורה בפועל בכרמים. היין הישראל התחיל סביב דרישה ליין כשר, סיפרה לנו מאיה כהן המקסימה שעובדת במקום זה 4 שנים כעבודה מועדפת ובחרה בהמשך ללמוד את התחום. עם הזמן לצד הדרישה ליין כשר, הלכה וגדלה הדרישה ליין ישראלי.

היינות הבאים שטעמנו היו רוזה מסדרת estate ושירז שהפך כמעט לפריט אספנות . מדובר ביינות קלילים שמתאימים לארוחת צהריים קלילה במרפסת גם לאלו שפחות מתחברים לקונספט של יין לבן.

ניסינו סוגי שירז נוספים ויין נדב סינגל ויניארד 66 אחוז קברנה ו-34 אחוז פטיט בורדו. השארנו בשלב זה את הפטיט בורדו להפתח וקפצנו לחדר החביות. בחדר רחב ידיים הורגשה הקרירות הלחה המאפיינת חדרי ומרתפי שימור יין. חביות עץ אלון מגיעות בד"כ לדברי מאיה מאירופה וארה"ב. במקום חביות משני המוקדים. בישראל היישון הוא בד"כ של שנתיים ולא של שלוש גם בשל עלויות וגם כדי להתאים את הארומה לחך הישראלי שמעדיף את הטעם הפירותי. הבחירה באיזו חבית לשים את היין קשורה בטיב היין.

במקום בנוסף עוד טעמנו את יין עלמה שהיא סדרת בלנדים :עלמה דיפ רד ועלמה רד שהם בלנד של מספר יינות שהתיישנו בחבית ולאחר מכן נעשה איחוד. במקום כמובן חנות לרכישת יינות לצד כל הפינוקים שבאים לצידו: גבינות, מטבלים, שוקולדים, סבונים ועוד.

כמובן שלא יצאנו בידיים ריקות והצטיידו לקראת שבועות ביין cosat to coast מסדרת האסופה של יינן הבית גיא אשל. כמו כן בכוונתי לרכוש לקראת שבועות שני יינות מסדרת עלמה: עלמה רוזה/קורל לשעבר ועלמה דיפ רד שהותירו רושם אדיר בזכות הטעם העשיר והמתוחכם.

לסיכום, בין אם אתם בחופש עם הילדים (תנו להם פיצה ולרוץ במדשאה היפיפייה בכניסה) או חופשה רומנטית בגליל העליון, יקב דלתון הינו לא פחות מחווית חובה
לפרטים:https://www.dalton-winery.com/

כתיבת תגובה

אתר מבית WordPress.com.

למעלה ↑