תותים-4 הצעות הגשה לנסיך הלבבות של החורף

אם אצטרך לדרג את הפירות שאני הכי אוהבת יש סיכוי מצוין שתותים יהיה במקום הראשון. הוא מתוק, הוא פרי יפייפה, הוא יחסית דל קלוריות וניתן לשילוב עם מתוק ועם חריף, עם חם ועם קר. נסיך כבר אמרנו ? אז כולנו מכירים תותים בשמנת או אשל או קצפת או עם ואפל בלגי אבל לתותים מגיע מקום מלכותי והוא אפילו יכול לככב ביום הולדת חורפי לקטנים על טהרת "האריה שאהב תות". צירפתי כאן 5 הצעות הגשה ממש פשוטות שנראות מיליון דולר על השולחן.

 

  1. סלט תרד ותותים- זה סלט שהכנתי להרבה ארוחות משפחתיות ותמיד זוכה להצלחה מסחררת. הוא מצוין לימי הולדת משום שהוא גדול ומסקרן ומשלב מרקמים וטעמים שונים: החריפות הפריכה של עלי תרד טריים עם העסיסיות הרכה והמתוקה של התותים. ההכנה מאד פשוט מערבבים בקערה עלי תרד, פקאן סיני, תותים טריים חתוכים לרבעים ואפשר להוסיף גם אגסים או חתיכות גבינת מוצרלה. לרוטב פשוט סוחטים תפוז על כל שקית עלי תרד עם חצי כוס מים, כפית סוכר, כזית פלפל שחור ומשקשקים את הקערה עד לערבוב מושלם.

2. קאפקייק (1) תותים ושוקולד לבן – השילוב של תותים עם שוקולד לבן הוא מצוין בעיקר אם בוחרים בתותים בשלים אך לא בשלים מדי שמתיקותם עדיין מתונה. את הבסיס מכינים כרגיל לפי כל מתכון לעוגת וניל ספוג (יש מתכון מעולה לעוגת יוגורט של קרין גורן ) כאשר בשלב הערבוב האחרון מוסיפים שביבי שוקולד ציפ לבן ואופים לפי המתכון.

924472_1611455625743951_632939782_n

htt/www.carine.co.il/htmls/page_3301.aspx?c0=14920&bsp=13099&bss53=13070p:/

במקביל חותכים תותים לחתיכות קטנות (שמיניות בערך*) ומוסיפים שוקולד ציפ לבן, ו"מרטיבים" עם תמצית וניל ותמצית רום (כפית וחצי כפית בהתאמה), אם העוגה מיועדת למבוגרים בלבד אפשר להוסיף מעט וודקה או רום).

10890810_1545656859006543_1476573334_n
מילוי שהכנתי .. מתוך האינסטגרם שלי vardit.loveyourlife

כאשר התבנית יוצאת מהתנור מחוררים חור קטן עם כפית בכל אחת וממלאים בתערובת (משאירים רבע בערך לקישוט) ומכניסים למקרר. במקביל מכינים קרם פודינג וניל ומכניסים למקרר בתוך שקית עם צנתר משונן. לאחר שעה מעטרים בפודינג וניל ומעטרים מלמלה ביתרת התותים שנותרה.

3. קאפקייקס (2) שחיתות שוקולדית – הקאפקייק  הזה פשוט מושלם להביא לאדם שאתם ממש ממש אוהבים. אהה וכדאי שהוא יאהב שוקולד. כמו המתכון הקודם אפשר לשדרג משמעותית עם ליקר שוקולד. הבסיס הוא עוגת שוקולד פשוטה. מכינים לפי המתכון ויוצאים לתבניות שקעים מתאימות (יש משובצות באדום ולבן שממש יתאימו אסתטית אגב).  ומכניסים לתנור. מכאן זה תלוי כמה אתם "עצלנים" . ניתן להכין או מוס שוקולד אינסטנט חתיכות שוקולד מומס, אם הזמן שלכם ממש קצר ואתם צריכים לארח אפשר גם להשיג בכל מכולת מוס שוקולד מוכן. את המוס מכניסים בדומה לקאפקייק הקודם עם כפית ומורחים שכבה דקה גם על פני הקאפקייק שאמורה לשמש כדבק שיצמיד אליו את התותים. פורסים תותים לפרוסות דקיקות-דקיקות ומשאירים כמה פרוסות דקות לעיטור הקאפקייק. מניחים על גבי המאפינס ומכניסים למקרר לשעה שעתיים. במקביל מכינים גנאש שוקולד בשיטת בן מארי (סיר מים רותחים ובתוכו סיר קטן בו ממיסים חבילת שוקולד ומיכל שמנת מתוקה. אני אישית אוהבת לעבוד עם מטבעות שוקולד גולמי וזה השלב שבו גם אפשר לשלב אייריש קרים או ליקר שוקולד) לאחר שהתקררו המאפינס עם המוס והתותים יוצקים מלמעלה את השוקולד על התותים באופן בו עדיין יראו פרוסות דקות מבצבצות למלמטה. למעלה אפשר לקשט בקלות עם פרוסות תותים דקות ועלי נענע. 

4. גביע סלט פירות טרופי –  הקינוח הזה הוא יחסית פחות מושחת וניתן להגיש אותו בכלל בלי סוכר בגביעי יין אבל אני ממליצה בקונוסים יעודיים גדולים לגלידה (אפשר להשיג בחנויות מתאימות כמו "לגעת באוכל") מה שחשוב בהגשת בגביע הוא תשומת הלב לא להוסיף נוזלים מיותרים כדי לא להרוס את הגביע עצמו. הסלט פירות שאני ממליצה עליו כולל קיווי (ירוק), תותים (אדום), בננה או עדיף אננס טרי (צהוב) ושילוב של אגוזי לוז עם שקדים. לא מוסיפים לסלט פירות רוטב אלא מעט אבקת סוכר וניל וכזית פלפל שחור (ממש טיפונת אבל זה משדרג ברמות) וקינמון. 

כתיבת תגובה

אתר מבית WordPress.com.

למעלה ↑