נבחרת הנשים: לנה קורדונסקי מהנדסת ניווט בתעשיייה הבטחונית

כמו שהבטחתי עוד בתחילת הפרוייקט בנבחרת הנשים המופלאות יהיו גם נשים סביבי, המהוות השראה בגלל הנחישות, האמונה העצמית והכשרון. לנה היא חברה שלי למען הגילוי הנאות. כזו אני- אוהבת להקיף עצמי בנשים נפלאות מעצימות ומעניינות. את לנה הכרתי בנסיבות מאד נשיות. חלקנו חדר יולדות יחד. כמעט 7 שנים עברו והבכור שלי והיפיפייה שלה גדלו ואנחנו נשארו בקשר מיוחד, כזה שחולקות אמהות טריות ממש בימים הראשונים להורות וחופשת לידה . לנה נכנסה לנבחרת כי היא לא עושה לעצמה הנחות מקצועית והיא יודעת לאזן לתפיסתי, בין הקול הפנימי האותנטי שלה לבין נסיבות והיא בעיקר חברה טובה שלמרות נסיבות ההיכרות איתה, אפשר לדבר איתה על הרבה מעבר להורות (שהיא כביכול הנושא הטבעי לאור העובדה שכל הילדים שלנו ממש באותם גילאים). במהלך ההכנות לראיון גיליתי שגם עבדה על פרוייקט שזכה בפרס בטחון ישראל, אחרי שנזפתי בה שלא סיפרה כי זו לגמרי סיבה למסיבה ואין חגיגה בלי עוגה -חשבתי שוב כמה מגיע לה להיות חלק מהנבחרת ובעיקר איזו ברת מזל אני שיש לי חברות כ"כ מיוחדות ומוצלחות .


מה הוא יום האישה עבורך?
אין עבורי משמעות מיוחדת ליום האישה (סורי)

איזו אישה היא מודל לחיקוי עבורך?
איזו אישה היא מודל לחיקוי עבורך- אמא שלי. שילדה אותי בגיל צעיר, עשתה עלייה לארץ אחרת. שעובדת קשה מאוד כגננת ומקבלת הערכה מאוד מועטה. שדואגת תמיד לפנק אותנו הילדים ומרעיפה חום ואהבה על הנכדים. שדואגת ומטפלת בהורים המבוגרים שלה במסירות אין קץ

יש המון מקרים של אלימות כלפי נשים בשנה האחרונה. מה לדעתך הפתרון או לפחות יכול לעזור?
אחוות נשים למען נשים. לרוב נשים מפחדות לספר או לשתף משפחה. מעגלי נשים בערים או בשכונות בהן ירגישו חופשי ויקבלו תמיכה וסולידריות יוכלו לנסוך ביטחון ותמיכה.

מדוע בחרת בתחום שלך ? מה את הכי אוהבת בעבודה שלך ?
אני עובדת כמהנדסת ניווט בחברה בטחונית. אני אוהבת את האתגר ההנדסי ולראות מערכת מורכבת נבנת מאפס ומגיעות ליכולות פנומנאליות וכמובן שבסופו של דבר תורמת לתחושת הביטחון של האזרחים

אם לא היית בתחום זה, במה היית עוסקת ?
ברפואה, הייתי רוצה לעזור לאנשים

איך את מפנקת את עצמך ?
שאלה קשה, השנה עם הקורונה באמת שרואים בדברים הקטנים פינוק כמו תספורת.
עבורי פינוק זה יום חופשי בים עם ספר.

מהו הסטריאוטיפ הכי מעצבן שאת נתקלת בו כאישה בעבודה?
הנחה שלא אוכל לעבוד שעות נוספות בגלל שיש לי ילדים קטנים. אני חושבת שכל אחד מאיתנו עושה את הבחירות שלו. נכון, כאמא כמות שעות העבודה עבורי מוגבלת אבל במקרים הנחוצים בחירה שלי האם להישאר ולמצוא סידור לילדים. להפך עצם זה שאני יודעת ששעות העבודה מוגבלות גורם לי להיות הרבה יותר יעילה.

כיצד היותך אישה קידמה את העבודה המקצועית שלך ?
במקום העבודה שלי מעט נשים יחסית, לא מרגישה שבכך שאני אישה היה קידום כלשהו

מה המוטו שלך לחיים ולמה?
בביטחון! אני חושבת שצריך יותר להאמין בעצמנו וביכולות שלנו ואם המצב קצת בירידה לפנות לחברה טובה שתדע להרים ולתמוך.

מה את מאחלת לעצמך לכבוד יום האישה
בעיקר בריאות כבר השנה ראינו כמה זה חשוב ומשפיע על כל היבטי החיים.

כתיבת תגובה

אתר מבית WordPress.com.

למעלה ↑